Navigace

Výběr jazyka

  • cz
  • en
  • de

Obsah

Organizační struktura úřadu

 

Činnost úřadu  obce je zajišťována prostřednictvím agendy starosty městyse   Václava Nováka -  kterému jsou podřízeni:
 

  • Pavel Matuška - místostarosta
  • Marie Šímová - účetní


 

Zastupitelstvo

Městys má zastupitelstvo zvolené v řádných volbách v listopadu roku 2014:
seznam zastupitelů:
 

  • Václav Novák
  • Pavel Matuška
  • Ing. Milan Pavlovský
  • Mgr. Dana Žílová
  • Karel Novák
  • Šárka Otradovská
  • Lenka Kuklová
  • Jan Uher
  • Luboš Růžička


 

Složení výborů a komisí

Ostatní komise nezbytné pro fungování městyse - zřízené dle zákona č. 128/2000 sb. o obcích.

 

  • Kontrolní výbor
     
    • Jan Uher
    • Mgr. Dana Žílová
    • Luboš Růžička
       
  • Finanční výbor
    • Ing. Milan Pavlovský
    • Lenka Kuklová
    • Karel Novák
    •  

Komise řízené starostou městyse

  • Komise sociální
    • Šárka Otradovská
    • Lenka Kuklová
    •  
  • Komise školská a kulturní
    • Mgr. Dana Žílová
    • Monika Nováková
    • Mgr. Radka Matušková
       
  • Komise povodňová
    • Ing. Milan Pavlovský
    • Šárka Otradovská
    • Ladislav Neužil
    • Mgr. Dana Žílová

 

 

Úřad městyse - organizace a řízení

 

Úřad městyse tvoří:

  • starosta
  • místostarosta
  • další pracovníci tohoto úřadu
     

Starosta: Václav Novák je v čele úřadu městyse a zastupuje městys navenek v právních vztazích

  • ze své činnosti je zodpovědný zastupitelstvu městyse
  • připravuje, svolává a řídí schůze městyse a zasedání zastupitelstva městyse, plní úkoly uložené mu jejími usneseními
  • řídí a vede evidenci majetku městyse
  • vede správu místních poplatků
  • provádí ověřování shody opisů a kopií s listinou a ověřování pravosti podpisů podle příslušných zákonů
  • spolupracuje s komisí školskou a kulturní
  • stará se o dobrý stav kulturních památek
  • řídí uskladňování TDO městyse
     

Místostarosta: Matuška Pavel

  • plní některé úkoly starosty dle vzájemné dohody
  • zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti
  • ze své činnosti je zodpovědný zastupitelstvu městyse 
  • společně se starostou zabezpečují plnění usnesení zastupitelstva městyse
  • společně se starostou spolupracují s kontrolním a finančním výborem a plní úkoly civilní ochrany dle zvláštních předpisů
  • společně se starostou řídí kulturně společenskou činnost městyse, dále veřejnou zeleň obce, hřbitovy

 

Zastupitelstvo městyse se skládá z 9 zastupitelů, kteří byli zvoleni v komunálních volbách v roce 2006. Funkční období zastupitelstva je čtyři roky. Volí starostu a místostarostu.
Řádné zasedání zastupitelstva městyse se uskutečňuje podle potřeby, nejméně však jedenkrát za dva měsíce.
Zasedání zastupitelstva městyse svolává a zpravidla řídí starosta.

 

Zastupitelstvu městyse je vyhrazeno:

  • schvalovat program rozvoje městyse
  • schvalovat rozpočet městyse a vyúčtování hospodaření za uplynulý kalendářní rok
  • uzavírat dohody o změně hranice městyse
  • schvalovat obecně závazné vyhlášky ve věcech samostatné působnosti
  • volit z řad svých členů starostu a místostarostu a odvolávat je z funkce
  • rozhodovat o členství městyse ve svazku a o vystupování z tohoto svazku, o účasti městyse ve sdruženích
  • udělovat čestné občanství městyse a ceny městyse
  • schvalovat územně plánovací dokumentaci sídelních útvarů a zón

 

Zastupitelstvo městyse rozhoduje o těchto majetkoprávních úkonech:

  • nabytí a převodu nemovitých věcí
  • bezúplatném převodu movitých věcí včetně peněz, s výjimkou obvyklých darování k životním jubileím a podobným příležitostem
  • o podpoře rozvoje kultury tělesné výchovy a sportu v celkové částce nejvýše do 50.000,- Kč ročně
  • bezúplatném postoupení pohledávek
  • přijetí úvěrů (půjčky a dotace), požaduje-li to alespoň jedna desetina všech členů zastupitelstva obce
  • vzdání se práva a prominutí pohledávky vyšší než 10.000,- Kč
  • zastavení nemovitých věcí
  • zastavení movitých věcí nebo práv v hodnotě vyšší než 50.000,- Kč