Navigace
Výběr jazyka
- cz
- en
- de
Obsah
Organizační struktura úřadu
Činnost úřadu obce je zajišťována prostřednictvím agendy starosty městyse Václava Nováka - kterému jsou podřízeni:
- Pavel Matuška - místostarosta
- Marie Šímová - účetní
Zastupitelstvo
Městys má zastupitelstvo zvolené v řádných volbách v listopadu roku 2014:
seznam zastupitelů:
- Václav Novák
- Pavel Matuška
- Ing. Milan Pavlovský
- Mgr. Dana Žílová
- Karel Novák
- Šárka Otradovská
- Lenka Kuklová
- Jan Uher
- Luboš Růžička
Složení výborů a komisí
Ostatní komise nezbytné pro fungování městyse - zřízené dle zákona č. 128/2000 sb. o obcích.
- Kontrolní výbor
- Jan Uher
- Mgr. Dana Žílová
- Luboš Růžička
- Finanční výbor
- Ing. Milan Pavlovský
- Lenka Kuklová
- Karel Novák
Komise řízené starostou městyse
- Komise sociální
- Šárka Otradovská
- Lenka Kuklová
- Komise školská a kulturní
- Mgr. Dana Žílová
- Monika Nováková
- Mgr. Radka Matušková
- Komise povodňová
- Ing. Milan Pavlovský
- Šárka Otradovská
- Ladislav Neužil
- Mgr. Dana Žílová
Úřad městyse - organizace a řízení
Úřad městyse tvoří:
- starosta
- místostarosta
- další pracovníci tohoto úřadu
Starosta: Václav Novák je v čele úřadu městyse a zastupuje městys navenek v právních vztazích
- ze své činnosti je zodpovědný zastupitelstvu městyse
- připravuje, svolává a řídí schůze městyse a zasedání zastupitelstva městyse, plní úkoly uložené mu jejími usneseními
- řídí a vede evidenci majetku městyse
- vede správu místních poplatků
- provádí ověřování shody opisů a kopií s listinou a ověřování pravosti podpisů podle příslušných zákonů
- spolupracuje s komisí školskou a kulturní
- stará se o dobrý stav kulturních památek
- řídí uskladňování TDO městyse
Místostarosta: Matuška Pavel
- plní některé úkoly starosty dle vzájemné dohody
- zastupuje starostu v době jeho nepřítomnosti
- ze své činnosti je zodpovědný zastupitelstvu městyse
- společně se starostou zabezpečují plnění usnesení zastupitelstva městyse
- společně se starostou spolupracují s kontrolním a finančním výborem a plní úkoly civilní ochrany dle zvláštních předpisů
- společně se starostou řídí kulturně společenskou činnost městyse, dále veřejnou zeleň obce, hřbitovy
Zastupitelstvo městyse se skládá z 9 zastupitelů, kteří byli zvoleni v komunálních volbách v roce 2006. Funkční období zastupitelstva je čtyři roky. Volí starostu a místostarostu.
Řádné zasedání zastupitelstva městyse se uskutečňuje podle potřeby, nejméně však jedenkrát za dva měsíce.
Zasedání zastupitelstva městyse svolává a zpravidla řídí starosta.
Zastupitelstvu městyse je vyhrazeno:
- schvalovat program rozvoje městyse
- schvalovat rozpočet městyse a vyúčtování hospodaření za uplynulý kalendářní rok
- uzavírat dohody o změně hranice městyse
- schvalovat obecně závazné vyhlášky ve věcech samostatné působnosti
- volit z řad svých členů starostu a místostarostu a odvolávat je z funkce
- rozhodovat o členství městyse ve svazku a o vystupování z tohoto svazku, o účasti městyse ve sdruženích
- udělovat čestné občanství městyse a ceny městyse
- schvalovat územně plánovací dokumentaci sídelních útvarů a zón
Zastupitelstvo městyse rozhoduje o těchto majetkoprávních úkonech:
- nabytí a převodu nemovitých věcí
- bezúplatném převodu movitých věcí včetně peněz, s výjimkou obvyklých darování k životním jubileím a podobným příležitostem
- o podpoře rozvoje kultury tělesné výchovy a sportu v celkové částce nejvýše do 50.000,- Kč ročně
- bezúplatném postoupení pohledávek
- přijetí úvěrů (půjčky a dotace), požaduje-li to alespoň jedna desetina všech členů zastupitelstva obce
- vzdání se práva a prominutí pohledávky vyšší než 10.000,- Kč
- zastavení nemovitých věcí
- zastavení movitých věcí nebo práv v hodnotě vyšší než 50.000,- Kč